TİCARET HUKUKU

BOLU YAMAN HUKUK BÜROSU / AVUKAT EMİRHAN YAMAN

TİCARET HUKUKU – ŞİRKETLER HUKUKU – TİCARİ DAVALAR

Ticaret Hukuku , 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde ticaretle ilgili faaliyetleri düzenleyen , Şirketler Hukuku , Kıymetli Evrak Hukuku ( çek, senet gibi kambiyo senetleri ) gibi alanları da içinde barındıran Özel Hukukun bir çeşididir.  Ticaret Hukuku , geniş kapsamı olan hukuk dallarından biridir. Bu kapsama ve hükümlere dahil olunması için ‘’ tacir ‘’ sıfatını haiz olunması gerekir. 6102 Sayılı Türk Ticaret Kanununun 12. Maddesinde Tacirin tanımı yapılmıştır.

Buna göre: Madde 12 – (1) Bir ticari işletmeyi, kısmen de olsa, kendi adına işleten kişiye tacir denir.

(2) Bir ticari işletmeyi kurup açtığını, sirküler, gazete, radyo, televizyon ve diğer ilan araçlarıyla halka bildirmiş veya işletmesini ticaret siciline tescil ettirerek durumu ilan etmiş olan kimse, fiilen işletmeye başlamamış olsa bile tacir sayılır.

(3) Bir ticari işletme açmış gibi, ister kendi adına, ister adi bir şirket veya her ne suretle olursa olsun hukuken var sayılmayan diğer bir şirket adına ortak sıfatıyla işlemlerde bulunan kimse, iyiniyetli üçüncü kişilere karşı tacir gibi sorumlu olur.

Dolayısıyla Ticaret Hukukunun konusunu tacirlerin ticari faaliyetlerinde uygulaması gereken normları  ve tacirlerin hak ve yükümlülükleri oluşturur denilebilir.

Ticari işletme, ticari iş , ticaret ünvanları , ticaret sicilleri , farklı tacirler ile oluşan uyuşmazlıklar , rekabet hukukuna ilişkin uyuşmazlıklar , tacirler arasındaki rekabetin önlenmesi ve buna benzer tüm konular ticaret hukukunu oluşturmaktadır. Dolayısıyla Ticari İşletme , Tacirler , Tüzel Kişiler , Ticari faaliyet süren dernek ve vakıfların işleyiş ve uyuşmazlıkları ticaret hukukunun konusudur.

Ticaret Hukukuna ilişkin talep ve davalar Asliye Ticaret Mahkemesinde görülür. Bu mahkemelerin olmadığı yerlerde ise Asliye Ticaret Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemesi görevlidir.

Ticaret Hukuku , Şirketler Hukuku , Kıymetli Evrak Hukuku ve Borçlar Hukuku ile yakın ilişkidedir. Ticari faaliyetin olduğu her yerde bir şirket işleyişi , çek ve senet gibi kambiyo senetleriyle ödeme alma – ödeme yapma , dolayısıyla alacak ve borç ilişkisi her daim bulunmaktadır.

Şirketler, hukuki bağlamda mutlaka alanında uzman bir şirket avukatı ile çalışması gerekir. Yapılan her hukuki işlemin , sözleşmenin , borçlanmanın ayrı hukuki sonuçları meydana gelmektedir. Bu sebeple deyim yerindeyse iş işten geçtikten sonra hukuki yardımın çoğu zaman faydası görülemeyecektir. Şirketlerin , diğer tacirlerle sözleşme imzalama , borç ilişkisine girme , kendi iç yönetimi , kendi çalıştırdığı işçileriyle olan sözleşme ve ilişkilerinin mutlaka alanında uzman bir şirket avukatıyla takip etmeleri gerekir. Aksi halde günümüzde ticari şirketlerin birçoğu hukuki ve maddi bağlamda yanlış adım atması sonucu büyük ekonomik yaralar aldığı görülmektedir. Günümüzde ticari şirketleri hukuki ve maddi açıdan koruyacak hukuk ‘’ koruyucu hukuk ‘’ yani ‘’ koruyucu avukatlık’’ tır. Bunun anlamı alanında uzman bir avukat nezdinde  sürecin en başından itibaren ticari ve hukuki adımların atılmasıdır. Ticari şirketlerin kendi şirket bünyesinde veyahut farklı şirketlerle olan ilişkilerinin düzenlenmesi / sözleşmeye bağlanması , alacak ve borç ilişkilerinin ve faaliyetlerin yasal zemine oturtularak yerine getirilmesi günümüzde maddi ve hukuki koruma bağlamında zorunlu unsurlardır.

Ticari davaların , ticari faaliyetlerin her aşaması mutlaka Ticaret-Şirketler Hukuku alanında uzman bir şirket avukatı yardımı ile takip edilmelidir. Tacirlerin ve Ticari işletmelerin haklarının korunması , koruyucu avukatlık kapsamında maddi ve hukuki sürecin yönetilmesi , tüm sürecin profesyonel takibi alanında bilgi sahibi ve uzman bir şirket avukatı tarafından yapılmalıdır. Aksi halde her aşaması belli bir usul ve süreye tabi olan ticari yargılama, tacirlerin ve şirketlerin geri dönüşü zor mağduriyetlerine sebebiyet vermektedir.  Bu sebeple mutlaka bir ticaret-şirket  avukatına danışılmalı ve dava ve yasal işlemler süreci buna göre yürütülmelidir.  Yaman Hukuk Bürosu ( Avukat Emirhan YAMAN) olarak ticaret davalarında ,  gerek davacı gerekse davalı şirket vekilliği görevini üstlenerek Bolu da ve Türkiye’nin bir çok ilinde olan boşanma davalarında tacir olan müvekkillerimize avukatlık ve danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Sermaye Şirketleri olan Anonim Şirket , Limited Şirket , Paylı Komandit Şirketlere , Şahıs Şirketleri olan Kollektif Şirket , Adi Komantik ve Adi Şirketlere koruyucu avukatlık bağlamında ‘’sürekli avukatlık sözleşmesi ‘’ ile hizmet vermekteyiz. Ayrıntılar ve avukatlık / hukuki danışmanlık için bize ulaşınız.

Alanında uzman bir şirket avukatı ile temsil edilmek için iletişim bilgilerinden bize ulaşabilir , ticari faaliyet ve ticaret  davalarına ilişkin her türlü hukuki danışmanlık ve dava vekilliği hizmetini alabilirsiniz.

Aşağısoku, 4301. Sk No:13/9 Merkez/Bolu
danisma@yamanhukuk.com.tr

HIZLI İLETİŞİM

YAMAN HUKUK BÜROSU RESMİ WEBSİTESİ TÜM HAKLARI SAKLIDIR VE İZİNSİZ KULLANILMASI YASAKTIR.